tisdag 17 januari 2017

Sämsta expat-frun i världen

Jag måste vara den sämsta expat-frun, eller trailing spouse, i världen. Utan konkurrens. Idag tillbringade jag min dag med att först gå på ett underbart yoga-pass för att sen ta en tur ner till Johannesburg för att shoppa runt lite bland de trevliga tygaffärerna tillsammans med en väninna. Vi passade även på att ta en tur till Maboneng, ett av de uppfräschade och mer moderna områdena nere i stan med trevliga restauranger, caféer, mysiga butiker mm. Alexandra som var med är hemtam i området, men jag har bara varit där en gång förut. Hur mysigt och trevligt som helst. 

När jag kom hem framåt fyratiden var jag helt slut, så det blev ett snabbt dopp i poolen och sen somnade jag på soffan. När jag vaknade till liv igen så hade Patrik kommit hem och stod i köket och lagade middag! Han hade dessutom köpt en bukett rosor!!! Och handlat på vägen hem. Medans jag bara ägnat mig åt mig själv och inte bidragit alls till hushållet och allt som hör en familj till. Jag var inte hemma när barnen kom från skolan, jag hade inte packat några lunch-matsäckar, jag hade inte handlat mat eller bokat klipptid till sonen. När jag konstaterade detta faktum så frågade jag Patrik om han verkligen vill släpa runt mig som medföljande i världen. Då svarade han att det går ju bra när vi är i länder där man kan få hjälp med allt hemarbete... Ha, ha!! Ja, det är nog tur för jag är helt oförbätterlig. Tänk om vi kunde hitta ett land där man även kan få hjälp med att handla och laga mat. Det skulle ju vara perfekt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar